Onderstaand enkele (pers)berichten of fragmenten over melkklontje in de media.

Studentenbedrijf Melkklontje beste studentenbedrijf op het International Student Company Festival in Riga – Letland

Arnhem, 12 maart 2012
Studentenbedrijf Melkklontje wint op vrijdag 10 maart de titel van Company of the Year 2012 op het International Studenten Company festival in Riga, Letland. Het studententeam is een initiatief van Poyan Babai Azar, Max Bisseling, Jeroen van der Berg en Caner Demirci van MBO businessschool van Rijn IJssel te Arnhem. Eerder viel ‘ Melkklontje’  op een internationaal evenement in Antwerpen ook al in de prijzen. Het team van Melkklontje is vastbesloten er een groot succes van te gaan maken en hun studentenbedrijf in de toekomst om te zetten in een echt bedrijf.

International Student Company Festival
Op het International Student Company Festival in Riga waren 77 studentenbedrijven aanwezig vanuit verschillende landen uit Europa. De studenten hebben het ervaren als een fantastisch evenement en waren vol trots op het moment dat zij de prijs voor het beste studentenbedrijf in ontvangst mochten nemen. Speciaal voor dit evenement heeft het team haar promotiemateriaal omgetoverd in het Engels en Lets, wat erg veel indruk maakte. Volgens de jury had melkklontje de beste stand, de beste sales/marketing technieken en het meest innovatieve product met de grootste groei potentie. Een product dat het waard is om in te investeren, aldus de jury.

Melkklontje
Zo simpel en toch zo geniaal. Een idee ontstaan uit brainstormsessie, een brainstormsessie met grote gevolgen. Iedereen kent het suikerklontje, maar niemand het melkklontje. Hoewel dat laatste ook in rap tempo lijkt te veranderen. Max Bisseling: “Het is onvoorstelbaar hoeveel mensen interesse hebben in ons bedrijf en ons product. In Riga hebben we zelfs een Rus ontmoet die binnenkort naar Nederland wil komen om met ons te praten”.

Innovatief, efficiënt en duurzaam.
Een aantal nadelen die verschillende andere oplossingen hebben voor melk in de koffie kent het innovatieve melkklontje niet. “Ons product is innovatief, efficiënt en duurzaam” aldus Max Bisseling, “Groot voordeel vinden mensen dat het niet knoeit zoals bijvoorbeeld bij melkcupjes nog wel eens het geval is. Ander groot voordeel is dat voor ons product minder verpakkingsmateriaal nodig is dan voor bijvoorbeeld de staafjes met melkpoeder. ”Voor mensen die zelf weinig koffie met melk drinken of die alleen af en toe bezoek hebben is het ook een erg prettige oplossing omdat het goed houdbaar is.”

De tip van Mark Rutte:
Max Bisseling: “Mark Rutte is eerder bij ons op school op bezoek geweest. Zijn tip was: “Gewoon doorgaan als het een keer tegenzit, dat is ondernemen”. “Dat was een fantastische tip waar wij veel houvast aan hebben gehad. Dat is ook precies zoals wij ons bedrijf tot nu toe hebben meegemaakt namelijk. Het gaat zeker niet allemaal vanzelf. Het is zelfs zover gelopen dat er ontslagen zijn gevallen binnen ons studentenbedrijf. Op die momenten hebben we toch de discipline gehad om door te bijten. De laatste tijd lijkt het geluk niet meer op te kunnen en rollen we van de ene mooie ervaring in de volgende. Wij hopen in de toekomst nog een keer bij Mark Rutte langs te mogen om samen met hem een kopje koffie te drinken…”